Toată lumea își dorește fericire, satisfacție, succes. Este o temă care captează atenția, pe fondul marilor așteptări pe care le avem unii de la ceilalți. Este și un subiect frecvent abordat în sesiunile de coaching și în semnariile de dezvoltare personală. De aceea, îți propunem un mic ghid de auto-coaching,…
fiindcă este nevoie de timp pentru ca să apară rezultatele. Realitate: Una dintre caracteristicile ce diferențiază coachingul de consiliere sau psihoterapie este faptul că este posibil să faciltieze realizarea de schimbări chiar și după prima sesiune. Astfel de rezultate rapide sunt: • clarificarea rolului pe care îl joacă clientul în…
ce nu schimbă situația, ci doar ajută clientul să se simtă ușurat. Realitate: Încă de la primele ședințe de psihoterapie centrată pe client (ale cărei principii stau la baza coachingului), Carl Rogers a observat că prima nevoie a clienților săi era să poată vorbi despre problemele lor unei persoane care:…
fiindcă este o profesie nereglementată. Realitate: Afirmația a fost parțial corectă până în iulie 2014 când, în România, a fost adoptat primul Standard ocupațional care reglementează procesul de formare vocațională a coachilor profesioniști. În prezent, pentru ca să se declare coach, o persoană trebuie să demonstreze că: • a urmat…
fiindcă nimeni nu l-a putut defini cu adevărat. Realitate: Fiecare autor de cărți sau articole de referință despre coaching și-a făcut un titlu de glorie din a oferi propria definiție a coachingului, din dorința de a contribui la cunoașterea lui sau cu speranța ca propria definiție să fie cea care…
… „adecvate” pentru a rezolva problemele clienților. Realitate: Coachingul este o alianță în cadrul căreia clientul are capacitatea de a stabili tematica (agenda), iar coachul este catalizatorul care îi facilitează găsirea propriilor soluții la probleme și provocări. De aceea, clientul își asumă responsabilitatea pentru acțiunile ce conduc la rezultatele dorite…
Studierea sistemelor complexe, cum ar fi psihicul uman sau relațiile din cadrul unei echipe, este îngreunat de faptul că aici acționează simultan forțe de naturi, intensități și orientări foarte diferite, ce pot fi identificate doar pe baza efectelor pe care le produc. Noile modele le redefinesc drept atractori – opțiuni…
Ghidul managerului ce se încăpăţânează să nu recurgă la coaching La Hollywood, se decernează atât premiile Oscar, cât şi Zmeura de aur. Ambele aştern covorul roşu la picioarele laureaţilor şi le asigură o expunere mediatică semnificativă (utilă pentru branding!). Fiecare dintre ele recompensează un anumit tip de performanţă, deci pot…
Una dintre cele mai frecvente situații în coachingul relațional este cea în care aspectele plăcute și cele neplăcute au un impact relativ egal asupra clientului. De aceea, apar oscilații între decizia de separare sau de continuare a relației, niciuna dintre ele neputând fi menținută mai mult de câteva zile și…
Pe piața românească de formare de coachi profesioniști există în prezent două tipuri de oferte: cele bazate pe tehnicile NLP și cele derivate din conceptele analizei tranzacționale (AT). Acest lucru îi determină pe cei interesați să practice coachingul să-și pună întrebarea legitimă: Care dintre căi este cea mai potrivită pentru…